Sprawozdanie gr. III

Ikonka 3 Plan lekcji

Ikonka 2 moodle 2.0

Ikonka 5 BIP

Ostatnia grupa projektowa zakończyła praktyki w słonecznej Italii. Tym razem 8 uczniów Technikum Informatycznego i 8 Techników Pojazdów Samochodowych szlifowało swe zawodowe umiejętności u pracodawców w Rimini i okolicach.

Włoska przygoda rozpoczęła się 1 października 2016, gdy wyruszyliśmy z Sandomierza. Już w niedzielę rozpoczęliśmy poznawanie kultury naszych gospodarzy, gdyż okazało się ze posiłki serwuje nam Taverna Degli Artisti, rodzinna restauracja prowadzona przez uroczego Segniora Mario. Zakwaterowani zostaliśmy w hotelu La Perla, który także należy do rodziny Poppoli.

Poniedziałek przyniósł nowe emocje, gdyż uczniowie rozpoczęli praktyki. Przedtem jednak nasza opiekunka Viki oprowadziła nas po Rimini, pokazując najbardziej charakterystyczne miejsca i ciekawe zabytki. Zaopatrzeni w mapy i rozkłady jazdy zaczęliśmy poznawać miasto i trasy dojazdowe do miejsc praktyk.

Informatycy zostali podzieleni na 3 grupy:

Dominika Terlecka, Justyna Terlecka, Mateusz Borkowski i Piotr Woźniak odbywali praktyki w firmie Tima, gdzie ich opiekunem był niezwykle wymagający Simone Manuzzi. Wizjonerskie nastawienie tutora początkowo przeraziło naszych uczniów, jednak atmosfera w pracy oraz ambitne zadania szybko zmieniły ich nastawienie. Uczniowie zajmowali się tam tworzeniem stron internetowych, baz danych, administrowali nimi oraz wykonywali prace serwisowe.

Armin Boleń i Krystian Strawiński odbywali swój staż pod okiem Maged Nashed w firmie Ex Novo Computer. Prężnie działający serwis komputerowy pokazał chłopcom zupełnie nowe podejście do pracy.

Prace serwisowe wykonywali również Michał Baran i Marcin Mroczkowski w Spider Net snc. Ich opiekunem był właściciel firmy Gianluca Tonti.

Mechanicy pracowali w 5 przedsiębiorstwach:

Karol Janicki i Paweł Książkiewicz odbywali staż w rodzinnej firmie Conti di Conti. Chłopcy wykonywali prace serwisowe pod okiem Dante Conti.

Również w rodzinnym przedsiębiorstwie pracował Wojtek Kapała. Właściciele Fiata Bodi zapewnili mu nie tylko doświadczenie zawodowe, lecz dbali o jego podniebienie, serwując codziennie włoskie przysmaki. Opiekę nad Wojtkiem sprawował Mauro Bondi.

Michał Piwowarski i Bartłomiej Krasowski pod czujnym okiem Lorenzzo Facchini dbali o serwis i renowację motocykli oraz zabytkowych samochodów w Rat Style Garage.

Damian Brzostowski i Michał Wrzałek trafili do warsztatu, w którym zajmowano się głównie pracami blacharskimi, remontowymi i lakiernictwem. W tajniki zawodu wprowadzał ich Claudio Santarelli właściciel KLOD 23.

Kamil Pławiak odbył praktyki w AUTODEL OFFICINA DI DEL PRETE LORENZO, pod nadzorem Del Prete Lorenzo. Warsztat wykonuje pełen wachlarz prac serwisowych i naprawczych.

Wszyscy uczniowie podkreślają wysoką jakość praktyk i fakt, że ich pracodawcy już od samego początku pozwalali wykonywać im nawet bardzo skomplikowane zadania zawodowe.

MUZEUM FERRARI

Pierwszy dzień wolny od praktyk spędziliśmy w dolinie motoryzacji w okolicy Modeny. Wraz z Panią Moniką, polską przewodniczką zwiedziliśmy Muzea Ferrari w Maranello i w Modenie. Poznaliśmy historię tej marki, jak również nowinki techniczne. Obejrzeliśmy zabytkowe samochody jak również najnowsze modele, które dopiero wchodzą na rynek. Ekscytację budziły nie tylko wersje Ferrari, które królują na torach, lecz również ‘wypasione fury’, jeżdżące po okolicznych drogach. Niestety cena przejażdżki nie pozwoliła nam zakosztować tej przyjemności.

Pani Monika zabrała nas również na spacer po malowniczej ‘Starówce’ Modeny.

Cały dzień towarzyszył nam przelotny deszcz, ale wizyta w McDonald’s zdecydowanie wynagrodziła młodzieży tą drobną niedogodność.

SAN MARINO

San Marino to kolejne miejsce, które odwiedziliśmy w przerwie między praktykami. Ponownie oprowadzała nas Pani Monika.

To jedno z najmniejszych państw na świecie ukryło się przed nami we mgle, powoli odsłaniając swoje zabytki, kamienne uliczki i piękne widoki.

Krętymi uliczkami przemierzyliśmy to państwo-miasto.

Jak zawsze ogromna pokusa były sklepiki, których właściciele entuzjastycznie zachęcali do zakupów.

WENECJA

Miasto Zakochanych odwiedziliśmy w ostatni weekend. Po męczącej drodze z Rimini przepłynęliśmy taksówka wodną do Placu Świętego Marka. Tu oprócz atrakcji architektonicznych czekał na nas Maraton Wenecki, a więc tłumy gapiów, kibiców i samych zawodników. Wśród tego zgiełku oprowadziła nas po mieście skromnego wzrostu Kiara, która w dłoni dzierżyła antenkę z polską flagą.

Zaopatrzeni w słuchawki i odbiorniki karnie podążyliśmy wąskimi uliczkami na spacer po Wenecji. Niezależnie od niedogodności miasto urzekło nas swoimi niebanalnymi budowlami i mostkami położonymi nad licznymi kanałami.

Przezorni chłopcy sprawdzili cenę przejażdżki gondolą, aby w przyszłości zabrać tu damy swego serca ;-)

I WRACAĆ TRZEBA ;-)

Wyjazd należy zaliczyć do całkiem udanych. Pogoda, która straszyła nas deszczem na samym początku była więcej niż łaskawa zważywszy na porę roku. Większość dni była pogodna i słoneczna, choć plażowanie w październiku jest już raczej sportem ekstremalnym.

Hotel okazał się być wygodny, a jego lokalizacja pozwoliła na swobodny dojazd do pracy jak i do centrum miasta.

Jedzonko było wyśmienite. Właściciele Taverny starali się dopasować swoje menu do potrzeb uczniów. Rano budził nas zapach świeżo pieczonych słodkości, które w nieograniczonych ilościach serwowane były na śniadanie. Dodać należy, że autorka dych delicji była Ellena Poppolo, która została wielokrotnie nagrodzona za swoje wypieki.

Lunch zawsze budził największe zainteresowanie, gdyż podawano makron w różnych postaciach i różne przystawki.

Obiad/ kolacja z kolei był zawsze ukłonem w stronę polskich tradycji kulinarnych z pizzowo/ bruschettową nutą.

Tekst: Beata Gajewska, Katarzyna Kozera

Kontakt

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących

im. prof. Zbigniewa Strzeleckiego

ul. Słowackiego 37

27-600 Sandomierz

TEL KOM. 797-637-683

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.